Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hordeur sluit niet goed aan op kozijn, wat kan ik daar tussen doen?

Mijn hordeur zit aan de buitenkant omdat mijn achterdeur naar binnen opengaat. Alleen de hordeur sluit niet goed aan op het kozijn, de ruimte varieert van 2mm tot ruim 5mm. Ik heb niet de financiën om een nieuwe hordeur te kopen dus ik wil er iets tussen doen zodat de kruipende insecten er niet door kunnen, maar het moet wel tegen weersinvloeden kunnen en flexibel zijn omdat de ruimte dus varieert.
Wie heeft er (goedkope) tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kitje leggen, acryl of siliconen, kosten €2,50. Alternatief: zelfklevend tochtstrip, kosten: nog te doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar droogt kit niet uit door regen etc?
Dat lijkt me wel de goedkoopste oplossing, maar ik vraag me af of dat lang houdt?
Zelfklevende tochtstrip is dan misschien handiger.
Bedankt zover. :) Meer tips zijn altijd welkom!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Extra magneet slotje aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kit droogt niet uit door de regen; in menig badkamer sterft het van de gelegde kitrandjes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vol en zat een kitje leggen, daarna de hordeur ertegenaandrukken, half uurtje wachten en hordeur met hobbymesje lossnijden; kitrand blijft achter op kozijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Extra magneetslotje heb ik inderdaad al gedaan, dat werkt niet omdat de hordeur al wat ouder is en wellicht krom is getrokken (zat al in de woning toen ik er in kwam). Droogt kit ook niet uit in de zon, want die staat er in de zomer de hele ochtend en halve middag op? Bedankt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kit blijft er niet je hele leven opzitten maar voor die €2,50 per tube zou ik niet lopen mokken enja zal je het over een jaar of twee weer moeten doen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee oke, en het kozijn moet ook soms opnieuw geverfd worden dus dan moet het er toch af.
Bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding