Kan iemand mij helpen een suevia pulsamat trappenhuisschakelaar goed aan te sluiten?

Voor mij is het schema niet duidelijk. Als ik in de wandcontactdoos een blauwe en een bruine draad heb en ik heb een blauwe en een zwarte draad naar de lamp, hoe sluit ik die aan op deze schakelaar>?

Toegevoegd na 1 dag:
Bijgesloten een foto van de achterkant van de schakelaar en nog een stukje uit de handleiding. Het is een schakelaar die je inschakelt als je aan de voorkant een metalen strip (de taster?) aanraakt. Ik denk dat het schema verwarrend is, omdat die “taster” al in de schakerlaar zit. Terwijl voor de continue verlichting een aparte schakelaar moet worden aangebracht.
Mijn eerste gedachte was dat ik de bruine draad verbind met 1 en 5. Dan de blauwe draad naar de lamp en naar 3. En de zwarte draad naar de lamp vanaf 4.
Maar het is een dure schakelaar en ik wil niet te veel uitproberen. Vandaar dat ik de vraag hier neer leg.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Deze tekening munt niet uit in duidelijkheid.
Ik veronderstel dat er geen aansluitpunten met "L" en "N" zijn.
Blauw op 3, Bruin op 5, Zwart op 2.
Zijn "L" en "N" wel aanwezig:
Blauw op N, Bruin op L, Zwart op 2.
Maar met deze tekening alleen zou ik navraag doen bij degene die de schakelaar geleverd heeft.

Antwoorden (1)

als volgt aansluiten;

fase - bruin op 5 aansluiten,en fase naar een zijde druk / puls schakelaar en naar een zijde schakelaar voor continu verlichting aansluiten.
andere zijde schakelaars op resp. cont. 1 en 2 aansluiten.
nul - blauw , - op contact 3 aansluiten, en op een zijde van de lamp.
schakeldraad - , van contact 4 naar lamp.

zo zou het moeten werken,

succes nussie!