Ik heb een muur waar ik geen spijkers of schroeven kan gebruiken,er zit glas achter. Ik wil graag iets aan die muur ophangen

Hoe ga ik dat doen?
wie heeft er tips

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Als je een dun wandje gipsplaat voor het glas hebt zitten, kun je ook betonhaakjes gebruiken. Dat zijn plastic haakjes met 3 mini-spijkertjes er in, die je zachtjes in de muur kunt tikken. Ze zitten heel stevig. Alleen geschikt voor lichte dingen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Montage kit gebruiken.
Stap gewoon eens de doe het zelf zaak binnen,en laat je daar informeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Langs de muur aan het plafond een rails ophangen, da kun je aan de runners met nylon snoer (visdraad) schilderijen en fotos ophangen op gewenste hoogte en plaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een rail langs het plafond aanbrengen daaraan rollers bevestigen met draad . Wordt gebruikt bij schilderijen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://solutions.3mnederland.nl/wps/portal/3M/nl_NL/Kijk3M/home/look3M/innovatieve_oplossingen/?PC_7_RJH9U5230O11702TF2E7I934U1_assetId=1180613135220
Dit is al één tip. Met van die strips

En dit is aan het plafond
http://product.stas.nl/plafondsystemen/toepasbare-accessoires.html

Je hebt van die strips, clickrails, die bovenin zitten waaraan je dan met een soort nylondraad lijsten en schilderijen en zo kan ophangen. Speciaal om niet te beschadigen.
http://www.wonen.nl/index.php?mode=product&id=189115

Misschien is een van deze tips geschikt voor jouw situatie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi jolijn,

natuurlijk plakken, langs draad vanaf plafond, voorzetwand, het is allemaal gezegd en het kan ook allemaal.

maar hoe ZWAAR is het op te hangen voorwerp?
Kan het wel vanaf het plafond?
Is de muur wel geschikt voor een plakhaakje?
Je plakt aan de oppervlakte dus op behang of slecht hechtende verf.

Alles hangt af van het voorwerp dat je wenst op te hangen.
Steekt het ver uit de muur naar voren? dan heb je rekening te houden met de momentwerking, is het zwaar, dan moet je rekening houden met schuifkrachten.

dus ik kan niets zeggen over de mogelijkheden.
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een muur van glas noemd men in brabant ruit .
misschien een zuignap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit komt vaker voor.
Een gaatje boren in het plafond plug haakje erin naarmate het gewicht wat je op moet hangen, met een bijna onzichtbaar (visserssnoer)ophangen.
Dit word veel toegepast in kantoorpanden, met cisteemwanden.