hoi hoog5946,

aanlegkosten, zijn zeer variabel:
- waar staat de CV ketel?
- van welk materiaal is de vloer?
- liggen er al kabels en/of andere zaken in de vloer?
- welk type slang/buis wil je gebruiken?
- is het hoofdverwarming of bijverwarming?

ik stel voor om enkele installateurs uit te nodigen voor het maken van een offerte. minimaal 2 of 3 verschillende.
vraag in je omgeving naar ervaringen, want in een bestaande woning werken kost meer dan wanneer de woning nog niet bewoond wordt.

ik heb het zelf gedaan, dan kan je zelf de materialen kiezen.
door het uitsparen van arbeidsloon, kan je meer investeren in de kwaliteit van het materiaal. je komt er immers nooit meer bij.
(denk aan diffusiedichte slangen, aluminium/kunststof buizen)

uiteraard moet de vloer na gedane zaken weer worden afgewerkt, tegels zijn er in vele prijsklassen
deuren moeten worden ingekort, kortom vloerverwarming is méér dan een pijpje in de vloer leggen.

veel suc6,
Dré