Kan deze dakconstructie meer dan 100 kilo dragen?

De bijgevoegde foto laat de bovenkant zien van de plafondconstructie van de kamer eronder. Kan een van deze balken 100 kilo dragen?

Momenteel hangt er al wel een bokszak aan zo'n balk, dus dat kan in ieder geval wel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Zo te zien zijn de balken dikker dan 45x70mm,

Als het een standaard maat is dan spring je dan meteen naar 70x95, maar als ik het goed gok is het wel 70x120mm.

Als die balken goed vastzitten en dat kunnen we op de foto niet zien, dan kan je daar een kleine auto aan ophangen, dus die 100 kilo is geen probleem.

50x100 zou trouwens ook al zat zijn voor 100 kilo.