hoe rood kunsttof ( polypropyleen ) weer donkerder krijgen?

het zijn kappen van een brommer en die beginnen licht rood a roze te worden,

is er een goed middel wat het weer donkerder maakt?, met doek of polijsttol?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Maak alles goed schoon,en zorg dat er geen zeepresten achterblijven!
Laat alles goed drogen,neem vervolgens een haar föhn en ga er op een afstand van ongeveer 25cm met regelmaat rustig heen en weer bewegend langs!
Je zal zien dat de originele kleur weer terug komt!
Doe het wel buiten ivm eventuele benzine dampen!
Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De polypropyleen die u brommer heeft zal ingekleurd zijn met een rood pigment dat weinig UV-bestendig en weerbestendig is. Dit betekent dat het rood inderdaad naar roze zal verkleuren en later bleker en bleker worden. Met polijsten zal je de bovenste laag "roze" wegnemen maar de degradatie zal nadien verder gaan en opnieuw roze worden.
Misschien kan je dit verhelpen met eens licht te bespuiten met een spuitbus rode verf en nadien met een UV-bestendige transparante vernis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
polypropyleen is niet te verven helaas,
lijmen en verf hechten er niet of zeer slecht op
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wanneer je met een gasbrandertje lichtjes over de PP gaat, worden er chemische groepen ingebouwd in de PP, die toelaten een betere hechting van verf te bekomen. In de industrie spreekt men over een "coronabehandeling".
ik geloof dat hier wel vaker Commandant voor gebruikt word