Waarom komen er kleine blaasjes op mijn glasvezelbehang?

5 jaar geleden hebben wij ons glasvezelbehang geschilderd in een donkere kleur die we nu graag in een lichte kleur willen. 2 x gesausd met Sikkens muurverf, op de juiste manier aangebracht. Er zijn helaas allemaal kleine blaasjes in de verf gekomen. Iemand een idee hoe dit kan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

De kleine blaasjes in de verf ontstaan doordat er lucht uit het behang ontsnapt. Bijna altijd ontstaan er tijdens het behangen kleine luchtblaasjes achter en in het behang. Dat is niet erg en zeker bij structuurbehang zie je dat ook niet. Ga je nu het behang schilderen, dan wordt het behang iets vochtig waardoor het uitzet. De lucht wordt er dan uitgedrukt en vormt blaasjes of belletjes op de verf. Normaal gesproken trekken deze belletjes vanzelf weer weg uit de verf en zie je er na droging niets meer van. De verf moet dan wel voldoende tijd krijgen om te drogen. In een te warme, te droge kamer zal de verf te snel drogen en heb je kans dat de belletjes zichtbaar blijven. Zorg voor natuurlijk ventilatie (ramen open) en geef de verf tijd om te drogen. Ga dit proces niet versnellen met kachels en ventilatoren want dan heb je kans dat de belletjes zichtbaar blijven.
Inekez1