Hoe kan ik granol-muren glad maken?

De muren in mijn huiskamer zijn gegranold. Niet heel erg grof, maar wel te grof om te behangen - zie foto. Ik wilde eigenlijk binnenkort alles weer gaan witten, maar ik vind het erg saai. Is er een manier waarop ik zelf de muren glad kan maken, zodat ik daarna aan de slag kan met behang? Of heb ik een stucadoor nodig voor deze klus?

Alvast heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.6K

Het beste antwoord

Granol kan je glad schuren, maar dat is a) heel veel werk en b) geeft het een hoeveelheid stof waar je u tegen zegt. En dat stof is erg fijn en zit overal!

Het meest gemakkelijk is om het toch wat glad te stuccen. Dit zou je ook zelf kunnen doen als je een beetje handig bent. Er hoeft maar een heel dun laagje op. Hiervoor kan je Fix&Finish gebruiken, maar zelf gebruik ik altijd MP75 (niet de SL of NL, maar de gewone zonder lettertoevoeging, dat is de meest fijne soort).
Een stucadoor heeft dit zo gedaan, maar is weer wat duurder.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Dank je wel!
Ik ben zelfs erg handig - al zeg ik het zelf, dus ik zou het wel aandurven. De dingen die jij noemt, is dat de merknaam of het materiaal (het soort)? Ik heb er echt totaal geen sjoege van.
Thecis
10 jaar geleden
de materialen zijn van Knauf.
MP75 (gewoon) hebben ze standaard bij de Hornbach liggen (zakken van 25 kg). Let wel op dat je even kijkt op de Expiry date (te gebruiken tot). Het gips kan verlopen en dan krijg je klontjes die niet mooi opdrogen. Hoe te stuccen:
http://www.youtube.com/watch?v=jUwP5Me_3lw
Thecis
10 jaar geleden
Vergeten,
voor de MP75: http://www.knauf.nl/show/nl/stukadoren/item/18,37,191/MP-75 Dan weet je hoe het er uit ziet :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh geweldig! Heel erg bedankt!
En sorry voor de ontiegelijk late reactie :|
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt me enorm geholpen! 10+