Is er geluidsoverdracht via verwarmingsbuizen?

Zo ja, wat zou ik er het best omheen kunnen wikkelen om dit te minimaliseren?

Ik heb namelijk wat last van mijn benedenburen en dankzij de stadsverwarming lopen de buizen van boven naar beneden in de flat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
ja, dat hoor je sterk
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Lastig, je kan van die buis isolatie kopen, ronde schuimkokers. Maar aan de andere kant, als je die erom heen doet, verlies je wel de warmte van de buizen. Ook als je eigen kachel niet aan staat krijg je alsnog warmte binnen via die buizen.

Antwoorden (1)

ja, dat zou kunnen.
bij mij kan ik de buren duidelijk verstaan en horen wat ze zeggen.
als je het op wilt lossen kun je pijpisolatiefoam gebruiken.