Hoe maak ik een groot blik open met een hoge opstaande rand?

De rand is ongeveer 1 centimeter hoog en er is geen sprake van een deksel dat je kunt los wrikken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het blik mag overigens niet beschadigen, dus grof geweld is geen optie.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K
Antoni
10 jaar geleden
Een blik zonder deksel openmaken zonder het blik te beschadigen lijkt mij onmogelijk.

Antwoorden (2)

Aan de bovenkant is het blik niet te openen met een gewone blikopener, maar de onderkant misschien wel. Is dit ook niet het geval dan kun je de bovenkant misschien met een stevige schaar ongeveer 5 mm onder de rand het blik rondom openknippen. Denk wel om je vingers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
het blik mag niet beschadigen dus met een schaar lijkt me dat het ernstig beschadigd wordt.
Dat kan met een 'ouderwetse' blikopener. Met een 'haak'.
Zoals op de afbeelding hieronder.

Het kan wat zoekwerk kosten, maar ze zijn nog steeds te koop.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mmm... het plaatje wordt niet getoond. Als alternatief hier de link:
http://us.123rf.com/400wm/400/400/server/server1009/server100900429/7842947-oude-blik-opener-in-hand-geafa-soleerd-op-witte-achtergrond.jpg