Ik wil letters van gips op de muur plakken maar hoe doe ik dat?

Op een gewitte muur wil ik een tekst van losse letters van gips plakken. Is daar een lijm voor? Dubbelzijdig plakband? Het liefst doe ik het zo, dat de muur niet wordt beschadigd als ik de letters weer een keer weghaal.

Toegevoegd na 1 uur:
Het gaat om gipsen letters die ik zelf gegoten heb, een letter is ongeveer 3 of 4 cm hoog. Dus niet zwaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou ze toch met pleister op de muur kleven, zo ben je zeker dat ze één worden met de muur wat een zeer mooi effect zal hebben.
Anders lijkt het alsof er een boebel op zit door de holte achteraan die u met een ander middel zal hebben.

Als die er ooit af moeten kan u de schade makkelijk herstellen met een beetje plamuur.

Zeer goed en creatief idee. Proficiat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer het eens met Pritt Buddies:

http://www.overtoom.nl/pritt-buddies_M312210.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn eerste reactie is met gips, maar dat beschadigd de verf en de muur als je het weer wil weghalen. Je zou met een (transparante) kit kunnen proberen, maar misschien beschadig je dan de verf ook. Dubbelzijdig plakband is minder geschikt omdat gips aardig zwaar is, je kunt dan beter klittenband gebruiken die je kunt opplakken, maar ik ben bang dat je dan ook de boel beschadigd als je het weghaalt.
Een betere optie is misschien het ophangen aan een schroefje en een schilderijhaakje. Die kun je bij de bouwmarkt kopen.
Je zou ook kunnen overwegen om de letters op een plankje (zie plaatje) te zetten, zo kun je wel afwisselen, maar beschadig je niks. Je letters moeten dan wel groot genoeg zijn, anders gaat het effect van wat jij wilt bereiken verloren.

Toegevoegd na 4 uur:
Naar aanleiding van de uitbreiding van je vraag: Heel kleine letters zijn moeilijk te bevestigen, je zou de letters op een houten bord kunnen bevestigen die je wit (of een contrasterende kleur, kan ook heel leuk zijn) schildert. Het bord is gemakkelijker op te hangen. De letters kun je dan met een gewone hobbylijm opplakken. Het bord kun je dan aan de muur ophangen. Het houten bord zou een (oud) dienblad kunnen zijn, of een stuk plaatmateriaal dat je bij de bouwmarkt koopt.