Welke klep moet ik gebruiken voor mijn waterprinter ?

Bij wijze van hobby wil ik een waterprinter (zie video) bouwen. Het geheel moet als een soort 'waterpartij' in de tuin komen.

Deze 'printer' bestaat uit een computer die een hele rij magneetklepjes bedient die min-of-meer elk druppeltje afzonderlijk wel/niet doorlaten.

Van de elektronica heb ik wel wat verstand, maar ik heb geen idee wat ik als klep moet gebruiken ?

De klep mag niet al te duur zijn (ik heb er immers véél nodig) en moeten met weinig vermogen toch in staat zijn razendsnel per druppeltje open en dicht kunnen. Het liefst moeten ze ook nog smal zijn zijn zodat naast elkaar kunnen zitten en rechtstreeks het water kunnen laten vallen. Slangetjes zijn smaller en flexibeler, maar lijken ook veel nadelen te hebben.

Wie kan mij helpen met het uitzoeken van de juiste magneetklep ?

Het beste antwoord

de ventielen en kleppen die je nodig hebt vind je op
http://magneetventielshop.nl/product-categorie/magneetventiel/?cnpf=1&cnep=0&attr_functie=245
het word echter een kostbare geschiedenis omdat je zoveel kleppen nodig hebt
veel succes