hoe kan ik een brandend logo maken?

ik wil binnen kort voor een supergave tocht met de scouting een logo brandend op de grond maken. nu dacht ik zelf aan een stuk lont gedrenkt in lampenolie met eventueel het uiteinde in een bakje lampenolie. dit dan in de juiste vorm te leggen en zo dus het logo te krijgen. maar ik ben bang dat die lont zo snel weg is.

heeft er iemand een idee hoe ik dit zou kunnen doen?

(het hoeft bij elkaar maak +- 15/20 min te branden)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoe groot?
ronde of rechte lijnen?
wat voor ondergrond? (op aarde moet je oppassen met vervuiling van de grond en het mag waarschijnlijk sowieso niet) Ik denk aan halve buizen of een u-profiel gevuld met brandgel. (zoeken bij een oud ijzer handelaar)

Antwoorden (2)

Leg aanmaakblokjes in de juiste vorm. Die branden wel een tijdje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben het eens met de reactie van jackd: vuurgel. Ik heb dat spul in het verleden vaak gebruikt (op stenen/betonnen ondergronden) om teksten en eenvoudige afbeeldingen te maken die vooral 's nachts heel erg mooi branden.
Mits dik genoeg brandt het > 5 minuten, afhankelijk van de weersomstandigheden, en zolang je de veiligheidsvoorschriften in acht neemt en zorgt dat er in een straal van enkele meters horizontaal en verticaal niks brandbaars in de buurt is zal het geen enkel probleem opleveren.
Vuurgel laat wel een residu achter na het opbranden. Wat ik eerlijk gezegd niet weet is of en hoezeer dit giftig is voor het milieu. Misschien dat iemand hier daar nog wat over kan zeggen? Of anders is het misschien een goed item voor een nieuwe vraag? Of misschien kun je wel iets met stalen profielen zoals jackd oppert.
Maar het is een leuk idee, Succes!