Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het verantwoord om de sluitring van een waterafvoer los te draaien?

klinkt als een knullige vraag misschien, maar het zit zo: de waterafvoer loopt verticaal door mijn berging. de sluitring tikt enorm bij afvoer van warm water, ik neem aan door het 'werken' van het materiaal. nu wil ik de ring even losdraaien om het geheel te ontspannen en beter te kunnen bekijken, maar ik heb weinig ervaring met dit soort zaken en vraag me nu af: riskeer ik dat straks mijn berging blank staat? of zeggen jullie: gewoon even losdraaien, kan geen kwaad?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bedenk eerst even wat er allemaal op een hoger punt op deze afvoer aangesloten kan zijn. Zorg dat die afvoeren even niet gebruikt worden. Tik even tegen de buis om te horen of die leeg is of dat hij door een verstopping water bevat.

Is die leeg dan kan je zonder gevaar de buis openen.

Zorg wel dat je weet hoe en het eventuele benodigde materiaal hebt om de boel daarna ook weer netjes dicht te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+Doe dit dus niet 's avonds of op zondag, maar op een moment dat de winkels nog een tijdje open zijn.
(de kans dat er iets mis gaat is klein hoor)

Andere antwoorden (2)