Met een behang brander en een plamuur mes.

Plamuur mes kosten hooguit 5 € en de brander is te huren bij boels.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is een "behang brander" ?
google heeft ook geen idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow noemde ik. De verkeerde naam. Sorry Het is een soort fohn. Maar dan veel warmer. De verf smelt en het behang laat los. Morge even kijken hoe die precies heet;) die ik gebruik is in iedergeval van bosch
met een beitel (en een hamer) en veel geduld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het kurk er al jaren op zit, zal de lijm niet wateroplosbaar zijn (even proberen met heet water en in laten weken)
Is de lijm wateroplosbaar dan een behangafstomer gebruiken.
Is de lijm niet wateroplosbaar, dan met een hamer en een steekmes. De achterblijvende lijmresten eventueel met een verfkrabber (driehoeks, groot model) van de muur schrapen.
Houd zowel het steekmes als de driehoekskrabber zo vlak mogelijk langs de muur om beschadigingen zoveel mogelijk te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het niet uitmaakt hoe de muur eronder vandaan komt, dus als je bijvoorbeeld gaat stucen:
Een brede beitel op een boorhamer of breekhamer.

Als er lijm op waterbasis onder zit:
Veel heet water met een heel klein beetje afwasmiddel, uurtje laten intrekken en het valt er bijna af, anders meer water gebruiken. (wel opletten of de vloer tegen wat water kan en deze anders beschermen)
Met een behangafstomer ben je veel langer bezig.