openstaande deur blijft niet openstaan, kan iemand mij helpen?

De deur van de kinderkamer begon te piepen. Nadat ik er wd40 op gedaan had is de piep verdwenen maar nu blijft de deur niet meer open staan. Als ik de deur openzet dan loopt deze dicht. Het is een opdekdeur. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Volgens mij staat de deur niet waterpas, misschien moet je dat eens uitmeten.
Misschien kan men de scharnieren iets verplaatsen, maar omdat deze verzonken zijn is er niet veel ruimte. Een andere oplossing is het corrigeren van de deurlijst, maar dat is best een aanzienlijk karwei.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat komt omdat de deur ietsje scheef hangt. Soms zitten er stelschroefjes op de scharnieren waarmee je dat kan verhelpen. Maar anders helpt het open houden met een deurstop zeker wel