tijdelijke schildering op glas?

Ik wil voor halloween een tijdelijke schildering op mijn raam maken, maar ik heb hier alleen maar verf voor aquarellen enzo . Kan dat op glas? Blijft dat wel ( al is het maar 3-4 uur) zitten ? En krijg ik dat er zo weer af met warm water, zeep en doek ? (Niet dat ik straks voor eeuwig ertegen aan kijk haha)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (2)

Aquarelverf is niet geschikt voor glas. Misschien als je het er heel onverdund opsmeert dat het dan houdt. Je kunt het wel makkelijk verwijderen. Gewoon met water, zeep en een spons.
Acrylverf of pastelverf zal beter hechten.
Decorfin glasverf is geschikt voor glas. Ik weet alleen niet of je dat makkelijk kan verwijderen. (zie op bijgaande website).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Acrylverf en glasverf zijn vrijwel niet meer van het glas af te krijgen!
Plakkaatverf is hiervoor geschikt, als je er een beetje afwasmiddel aan toevoegt, dan hecht het ook op glas.
Met een verfkrabbertje verwijder je het heel makkelijk, daarna even een doekje erover, en je ziet er niets meer van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het afgebeelde verfkrabbertje kan flinke krassen op de ruit achter laten, die nooit meer weg gaan.