Hoe werkt een legerschep? Als ik bijv. grond probeer te scheppen klapt hij meteen dubbel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

nadat je de schep hebt open geklapt, kan je het blad en de steel fixeren met een draaiknop.
Plaatje bij antwoord
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
"kan je"? Móet je!

Andere antwoorden (1)

Er zit vlakbij het blad, op het einde van de steel, een wartel (ring met ribbels) v/d schep die kun je rechtsom draaien en zo fixeer je de steel.
De schep kan ook in een hoek van 90 graden ten opzichte van het blad gezet worden en als je dan de wartel vastdraait dan kun je er de grond een beetje mee los hakken.
Misschien zit de wartel een beetje vast geroest dan kun je er wat olie in proberen te spuiten, daarna voorzichtig met een tang weer wat gangbaar maken.