Wat is het verschil tussen een Nederlandse en Amerikaanse accu voor een accuboormachine met dezelfde specificaties?

Ik heb een 28V machine met accu's van 3.0 Ah. Nu kun je deze in Amerika kopen voor de helft van het geld. Passen deze accu's gewoon op mijn huidige 220V lader en gaat mijn machine (in nl gekocht) niet kapot door het gebruik van deze accu's?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

De accu's zijn hetzelfde. De netspanning en de -frequentie in de VS verschillen van de Nederlandse. Hier bedraagt de netspanning 230 Volt en de frequentie 50 Herz. In de VS is dat 120 Volt bij 60 Herz. Dit is echter niet van belang voor de accu's. Die werken op een lage spanning en op gelijkstroom.

Je kunt daarom gerust de Amerikaanse accu's kopen. Let je wel op eventuele invoerrechten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb al meerdere keren iets uit Amerika gekocht.
invoerrechten zijn minimaal 12 euro, en dan nog een bedrag afhankelijk van de prijs van de accu. ik heb onderdelen van 30 euro gekocht, en ik moest 20 euro bijbetalen aan de douane.
dus reken op een toeslag van minimaal 20 euro, en vraag jezelf dan nogmaals of of je de accu moet kopen.
is er iets mis, dan ga je niet eventjes naar de winkel.
ik heb dat meegemaakt, en geen garantie
vervolgens nogmaals gekocht en weer 20 euro bijbetalen. als je voor 50 euro koopt, dan moet je 30 euro bijbetalen.
zo kocht ik twee zware stappenmotordrivers voor 50 euro
totale kosten 80 euro. voor die prijs koop je ze ook hier. veel wijsheid toegewenst.
groeten, Dré
Het kunnen de zelfde accu's zijn. Echter kan het verschil in de oplader zitten. Als u alleen de accu koopt met de zelfde specs dan zou het moeten kunnen.
Echter is het in de regel niet goed koper om het in america te kopen.
Buiten de verzendkosten krijgt u ook nog invoer kosten en extra kosten over het de accu. Is het een ook nog eens een merk met een vestiging in Europa dan kunnen ze moeilijk doen over het invoeren in europa, met alle hoge kosten tot gevolg.
Ik zeg niet dat u het niet moet doen, wees alleen alert voor de eventuele kosten.

Ik lees dat het om een accu gaat van 28 v /3.0 Ah. Dit zijn al de oudere accu's. U kunt misschien kijken of er voor deze machine al een Li-ion accu is. Deze accu's gaan 100% langer mee zijn 100% lichter en gaan 40% langer mee.

Eventueel kunt u kijken bij een imitatie accu leverancier.
Er is een leverancier die Synbatt heet.