mag ik mijn kelder groter maken dan de toegestane huisbreedte - lengte ?

ik zou atelier willen maken in de kelder van een te bouwen woning.stel dat ik 15m op 13m mag bouwen. is het dan toegestaan om de kelder groter te maken dan 15mx13m zodat deze onder het gazon ligt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Alleen als het bouwtechnisch verantwoord is en de gemeente het goedkeurt.
Je zult o.a. de fundering van het eigenlijke woonhuis moeten aanpassen, maar daar weten de meeste architecten wel raad mee.
jc54
10 jaar geleden
Het is in elk geval omgevingsvergunningplichtig. Het gedeelte van de kelder dat buiten de bestaande gevel van de woning uitsteekt, telt als vergroting van de woning. Je kunt de vergunningcheck doen via www.omgevingsloket.nl/particulieren