Waarmee kan ik het beste de planken van de palletblokken afhalen?

Als je een pallet hebt, heb je aan de onderkant blokken met daaraan 1 plank. Deze zijn vast gezet met 2 grote spijkers. Zonder de plank te breken wil ik deze verwijderen van de blokken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Ik gebruik hiervoor altijd een koevoet, werkt uitstekend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt hiervoor het beste een spijkertrekker gebruiken, erg handig!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit gaat het beste met een stuk twee en drie van ongeveer 120 / 150 cm. (twee en drie is een balkje van 4x7 cm)
Het moet natuurlijk wel tussen de planken van de pallet passen, anders neem je iets wat dunner is.
Nu steek je het balkje tussen de eerste ruimte vlak bij waar het pallet plankje vastzit en domp je het plankje los vervolgens hetzelfde aan de andere kant enz.
Bij de laatste leg je een al losgemaakt plankje er voor en domp daarop de laatste los.
Niet bij alle pallets krijg je de plankjes zonder scheuren los.
Gewoon eerst een beetje voorzichtig proberen.
Wel de pallet op de grond leggen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Door het verdelen van de belasting is dit wel de mooiste methode. +
De spijkers van de meeste pallets zijn er niet uit te trekken. Zij zijn voorzien van een soort weerhaken. Een kennis van me, die pallets renoveerde, had een enorme lintzaag, waarmee de spijkers doorgezaagd werden. Voor een enkele pallet werkt een reciprozaag met een metaalzaag. Vraag je wel af, of de kosten van de zagen tegen de plankjes opwegen. Het hout van pallets kan hinderlijk geimpregneerd zijn.