hoe verwijder je een apenboom?

De boom is 8 tot 10 meter en staat in m'n voortuin. Hij kan niet vallen.
Iemand tips? Valt dit zelf te doen of huur ik het best iemand in ? Heb je een vergunning nodig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Alle takken afzagen en de stam van boven naar beneden in kleine stukken afzagen. Het probleem zullen de wortels zijn. Hiervoor kan je het beste een kraan laten komen die het laatste stuk incl wortels los trekt. Dat kost wel wat. Je kan ook 1,5m boven de grond blijven en daar een vogelhuisje op maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als hij zo hoog is laat je dit best door een boomsnoeier doen,want zelf proberen lijkt mij hier te gevaarlijk bij gebrek aan de juiste middelen.Als je daar een vergunning voor nodig hebt hangt af van gemeente tot gemeente,dus zal je daar eens navraag moeten doen.
10 jaar geleden
Als de doorsnee van de boom groter is dan pakweg een pizza ( de doorsnede wordt per gemeente vastgesteld), dan heb je een vergunning nodig. Is ie kleiner, dan mag je hem zelf omzagen. Maar zo'n aurecaria is een taaie klant, en hij prikt behoorlijk. Ik raad je af hem zelf om te zagen want met een ladder er tegenaan is levensgevaarlijk. Beter maar een deskundige inschakelen, een gebroken bekken of zo is niet fijn.