Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn houten aanrechtblad helemaal vervangen door een laminaataanrechtblad zonder dat de wandtegels kapot gaan?

Het gaat om de wandtegels achter aanrechtblad. Ik heb er wel nog 25 in de schuur staan dus enkele kapotte is geen probleem

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
740

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als achter het aanrechtblad is doorgetegeld is de kans op breuk minder groot dan wanneer de tegels precies op de rand van het blad ophouden en daar gekit zijn.
Door het loswrikken van het blad als de tegel er stijf op ligt, is de kans op breuk groot.
Bovendien moet het nieuwe blad, als niet is doorgetegeld exact even dik zijn. Want anders past het waarschijnlijk niet onder de onderste rand van de onderste tegel. Of, als het blad dunner is, houd je een kale rand over. De kit moet eerst losgesneden worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou de kastjes kunnen verlagen door de stelschroeven onder de kastjes in te draaien. Dan snijd je de kit los, die tussen de tegels en het aanrechtblad in zit en duwt het aanrechtblad voorzichtig omlaag. Het nieuwe aanrechtblad hoeft dan ook niet precies even dik te zijn als het oude. Als je het nieuwe aanrechtblad hebt geplaatst, draai je de stelschroeven weer omhoog tot het aanrechtblad de tegels bijna raakt. Pas dan kit je het vast.

De stelschroeven bevinden zich achter de plinten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding