Ik wil een vierkant gat maken in een project behuizing voor een tuimelschakelaar. Hoe kan ik dit doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

4 kleine gaatje boren in de hoeken,
met een dremel en een klein schijfje uitslijpen,
met een vijl bijwerken.

of
1 groot gat boren,
met een vijl vierkant maken.

NB: heb je voor die schakelaar geen rond gat nodig?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Frimu2
10 jaar geleden
+ idd de meest eenvoudige manier om dit met huis en tuingereedschap te doen.... En idd volgens mij kan het gewoon met een rond gat.

Andere antwoorden (1)

Ik zou heel gewoon een vierkantegatenboor gebruiken. Zie de video hieronder.

Als je op de link hieronder klikt, zie je hoe de vierkantegatenboor werkt.

Cryofiel
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Waar zit die Chinese Hubo?
Cryofiel
10 jaar geleden
Je kunt ook zelf een vierkantegatenboor maken. Zie
http://www.youtube.com/watch?v=9qEhyQfbImY voor iemand die zijn zelfgebouwde apparaat demonstreert. Deze zelfbouwvierkantegatenboor is beschreven in het tijdschrift Model Engineer van oktober/november 2006.