380 volt in huis aanlaten leggen kan dat en hoe gaat dat in zijn werking?

Hallo,
ik wil binnenkort in de nieuwe schuur krachtstroom hebben dus 3 fasen.
Het aanleggen van de kabel en de zekering dat kunnen we allemaal zelf.

Alleen nu is het probleem we hebben nog gewoon een 230 volt meter.
die moet worden vervangen, wat ik al van internet heb gepikt. weet ik nu dat je alles na de stroommeter zelf mag doen maar daar voor moet je afblijven dat is voor netbeheerder, toch ?

kan de netbeheerder dit vervangen? en doen ze dit ook?
en hoe kom ik er achter wie mijn netbeheerder is?.

en hebben mensen hier ervaring mee? dus kosten enzo.?

gr, diederick

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

ff bellen:
http://www.solarnrg.nl/netbeheerders

Prijzen zijn afhankelijk van wat je nu hebt liggen, een offerte kost niks.

Als je daarna alles zelf wilt gaan doen is het wel handig om een hoofdschakelaar aan te laten leggen, zonder zegelrecht zal je anders "onder stroom" moeten werken.
http://www.electrokarweishop.nl/schakelaarverdeler-click-mate-xl-plus/10271-hoofdschakelaar-4-polig-40a-kast220-8712259277929.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Normaal komt je huis maar een van de 3 fases binnen om 230V te krijgen. De huizen krijgen om en om een andere fase om de stroom te verdelen. Nu moeten dus alle 3 fases je huis worden ingevoerd. Dat moet de netbeheerder doen. Je krijgt een andere meter en het vastrecht wordt anders; dat kost allemaal geld. Vanaf je nieuwe meterkast kun je alles (laten) aanleggen. Op de rekening van je stroomleverancier staat je netbeheerder (vaak Liander). Daar kun je informeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In steeds meer huizen liggen alle fases al klaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad bij de hoofdzekering. Maar daar mag je zelf niet aankomen.