wat is de meeste goedkope manier van verwarmen als CV geen optie is ?

stel, ik kan geen CV gebruiken;
electrisch verwarmen dmv wandconvectors schijnt superduur te zijn, wat zijn andere goedkope opties ? (vloerverwarming is ook geen opties, want dat is dan ook electrisch, dus te duur)

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gas kachel (S) gevel gaskachels , speciale gas keuken kachels . Evt gecombineerd met open haard of alles brander .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ps bij de hornbach ook een soort hout kachel gezien € :(

Antwoorden (6)

Geiser en een boiler. Echter is dit alleen geschikt voor warm water. Voor warmte heb je ook nog de optie moederhaard. Het beste kan je een installateur vragen of hij je de goedkoopste opties kan geven. Bij Eneco Installatiebedrijven hebben ze ook nog een optie dat je een toestel kan huren. Dit scheelt vaak ook als je niet in staat bent om er een te kopen. (Sowieso ligt de prijs ook aan het merk en wat het toestel kan) Tevens zullen installateurs meestal een gratis, vrijblijvende opname komen doen als jij dat wilt. Dan kan je alles met de adviseur bespreken en kijkt diegene wat het geschikste en haalbaarste is in uw situatie.

Veel succes en hopelijk vind je de juiste oplossing!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Open haard,of een houtgestookte kachel.
burgos
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Wel een Hr kachel met (half) gesloten systeem aanleggen, anders heb je veel hout nodig.
burgos
10 jaar geleden
Een mooie aanvulling.
Plaats enkele gasgevelkachels met een thermostaat.
Bij het juiste gebruik er van is dit een zuinige manier van verwarmen.
Een geven gaskachel haalt zijn lucht van buitenaf en zijn afvalgassen gaan weer naar buiten toe.
Dus altijd frisse lucht binnen met veel zuurstof.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Elektrisch verwarmen is inderdaad duur, alhoewel vloerverwarming niet noodzakelijk elektrisch hoeft te zijn. Alles begint uiteraard met een goede isolatie in combinatie met efficiënte luchtventilatie. De keuze van de warmtebron is cruciaal: mazout, gas, houtpallets of gewoon hout of ook een warmtepomp. Elk bron heeft zo zijn voor en nadelen; zo is mazout goedkoop, maar het heeft zo zijn nadelen van geur en opslag, hout kan interessant zijn als men zelf enig arbeid voor over heeft. En als slot is het veilig dat men een 2de mogelijkheid heeft waarbij elektriciteit van het net niet nodig is, dit in geval van elektriciteitspannes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien is airco eengoed alternatief!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
MasterSword
3 jaar geleden
Ik zie dat mensen in 2013 ook niet geloven(weten)
dat een airco kan zuinig kan verwarmen. In Amerika weten ze het wel
https://www.harthomecomfort.com/how-much-does-ductless-heating-and-cooling-system-cost-in-long-island Een airco kan zelfs zuinigere verwarmen dan een warmtepomp ik kan niet te veel zeggen,
anders komt er wee zo wijsneus met de wet van energiebehoud.
( Die niet weet wat cop-waarde is )
Als er een goede rookafvoer cq schoorsteen is, dan is een allesbrander een optie maar dat geldt alleen voor de kamer met de rookafvoer.
Een gashaard kun je ook op een rookafvoer aansluiten en die zijn je ook voor onder de duizend euro aan te schaffen. (Op marktplaats zijn er aanbiedingen.)
Ik ben zelf in een huis opgegroeid met alleen een kolenkachel in de woonkamer dat was de vroeger de goedkoopste oplossing.