Wat is dit voor houtverbinding?

Onlangs zag ik een mooie standaard voor een wijnfles, maar ik ken het type verbinding niet.
Op de foto is de ene kant te zien, maar aan de andere kant ziet het er precies hetzelfde uit (als een grote kop van een spijker).
Wie kan me vertellen wat dit voor verbinding is, en hoe je die maakt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Heel eenvoudig,dit is een spijker met een hoedje er op.
Dat noemen ze een taas.
Vroeger werden hier ook stoelen mee af gewerkt,om de bekleding vast te zetten,alleen zijn deze knoppen veel groter,het is eigenlijk bedoeld om een verbinding mee te camoefleren.

Toegevoegd na 2 dagen:
En de verbinding is meestal een spijker
En dan gaat er zo,n taas overheen,dan is
het mooi afgewerkt.
burgos