Is het mogelijk om van een kunststof bad een randje af te zagen/slijpen?

Mijn badkamer is namelijk 158 cm breed en ik heb mooie, niet dure baden gezien van 160 en 170 cm, dus daar zou een randje afmoeten. De randen zijn erg breed dus het lijkt te kunnen. Als het geen gevolgen heeft voor de stevigheid natuurlijk!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (2)

Dat kan,
de rand is echter wel belangrijk voor de stevigheid.

Voordat je de rand eraf slijpt kan je er een versteviging in lijmen.
Bijvoorbeeld een houten balk of aluminium profiel.

Ook zou je het bad extra kunnen fixeren door er zand onder en omheen te storten of Pur-schuim, dat is een stuk lichter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meeste stevigheid komt van het naar beneden staande randje aan de zijkanten en dat moet er bij jou dan juist af. Als je 5 cm vlak overhoudt kan je daar een balk van 44 mm breed onder lijmen, dat gaat zeker goed. Maar met 170 en 160 baden zal er maar weinig vanaf kunnen, omdat ze zo veel mogelijk ruimte voor het bad zelf willen.
Van de onderstaande bijvoorbeeld kan niet veel af.
http://link.marktplaats.nl/706654635 Meestal komt de meeste belasting aan de kant waar het meest gestaan wordt. Als je van de minst belaste kant wat afhaalt kan er meer. ps. is zoiets niet handiger:
http://link.marktplaats.nl/705623209
ik zou geen rand van het bad afzagen, inderdaad i.v.m. stevigheid.
is er geen mogelijkheid een randje uit de muur te hakken?
bij betonnen muur heel veel werk, maar bij metselwerk / gipsmuurtje geen al te groot probleem.
misschien een betere optie?

succes, nussie.