Heeft de Action blanke lak voor het lakken van een salontafel?

Zo ja, wat kan ik beter gebruiken een spuitbus of de lak aanbrengen met een roller?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

Waarom een roller,een salon tafel doe je net zo makkelijk met de kwast.
Geen geknoei,want met rollen moet je altijd een bakje hebben om je roller in te dopen,en met een kwast haal je het gewoon uit het blikje.
Als ik jou was zou ik voor een goede lak gaan,zeker voor een tafel waar je veel gebruik van maakt.als ik jou was kocht ik in de dhz een blikje boot lak is ijzersterk en je krijgt geen kringen.
Neem het niet al te glimmend daar zie je alles op, ik zou half mat nemen.
burgos
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik vind met een roller toch mooier. Zeker voor het blad van de tafel, waar je iedere dag van dichtbij tegen aan zit te kijken. En lak droogt sneller dan verf, dus moet je snel werken met een kwast om het glad te krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onzin. Een lak droogt niet sneller dan verf als beiden op dezelfde basis zijn.
Een lak of verf moet je altijd iets af dunnen met terpentine om het te verwerken, anders streept het En het verwerken met een kwast geeft een mooier eindresultaat dan de verwerking met een roller. Burgos +1 gewoon een zeer goed antwoord.
burgos
10 jaar geleden
Echt geen roller hoor,wij hebben een meubel fabiek.en als wij niet spuiten,dan nemen wij de kwast.Wel een platte brede kwast nemen.
burgos
10 jaar geleden
Nog ff dit,ik wil niet zeggen dat een roller niet goed is,maar dat gebruik je op grote vlakken.En wat Arie schrijft is een mooie aanvulling.

Andere antwoorden (1)

Dit heb ik eens gezien bij de Action, dus ja. Een spuitbus zal ik zelf niet doen, deze heb ik ook gebruikt om rieten stoelen te witten en dit vervaagt best snel plus dat ik er twee per stoel moest gebruiken om het een beetje wit te krijgen namelijk.