Kan er op red cedar hout beits aangebracht worden na vorige behandeling met olie?

Ik heb onze gevelbekleding van red cedar behandeld met olie. Dit heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. Het hout werd geler en ging glimmen terwijl het de bedoeling was dat het zo naturel mogelijk zou blijven, dus roze/rood van kleur en mat.

Nu denk ik er over om het hout te schuren en in een matte beits te zetten. Is dit een goeie optie om toch het gewenste resultaat te krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Red cedar is een houtsoort die van zichzelf vettig is en deze zal je in de olie (vettig)moeten houden wil je niet dat deze gaat vergrijzen. En schuren kan nu ook niet meer daar het schuurpapier meteen vol zit met olie. Zulke houtsoorten nemen niet lekker een of andere beits aan daar deze geen goede hechting hierop krijgt.