ik heb vocht in mijn tussenmuren, hoe kan ik dit het beste verwijderen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tussenmuur als in binnenwandje of als in spouwmuur?

Antwoorden (2)

Je buitenmuur is waarschijnlijk aan herstel toe.
Alle voegen tussen de stenen zullen verwijderd moeten worden en opnieuw gevoegd worden.
Voor die 2 fasen kun je ook je muur laten reinigen.
Na het reinigen en opnieuw laten voegen van je muur, moet je muur weer geïmpregneerd worden.
Je huis knapt duidelijk zichtbaar op, wat waardevermeerdering oplevert.

Toegevoegd na 1 dag:
Wij hebben het inderdaad een paar jaar geleden laten doen. Wij hebben een vrijstaande woning, dus veel oppervlakte om te vernieuwen.
Zoek een goede gevelreiniger op, die verstand heeft van welke mogelijkheden voor jouw stenen van je huis mogelijk zijn. Goed impregneren van de stenen is het kostbaarste, maar ook het belangrijkste.
Wij vonden de prijs goed voor wat het teruggeeft. Er zijn diverse mensen in onze straat die het ook hebben laten doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Al je het vochtprobleem in je gevel wilt oplossen,
zul je eerst de oorzaak moeten vinden om onnodige uitgaven te voorkomen.
Het zou kunnen dat je muur doorslaat vanwege slechte voegwerk zoals hierboven vermeld, maar het kan ook komen door een lekkende goot, aansluiting of leiding, optrekkend vocht, badkamer, koudebruggen etc. Een gedetailleerde omschrijving met fotos zou al helpen.