kan je golfplaten bevestigen die langer zijn dan je armen (en waar je dus moeilijk aan kan achteraan)?

Zoals in mijn vorige vraag aangegeven : ik wil een dakje maken met hard-plastieken golfplaat. Maar de breedte is 180 cm, dus achteraan kan ik er bijna onmogelijk. Het is ook op een rol (van 3 m lengte) dus eerst afrollen en dan vastmaken gaat ook niet (wat bij kortere platen allicht wél lukt). Op het dak staat is zeker geen optie, er zijn enkel dunne balkjes bevestigd die niet sterk genoeg zijn om een persoon te dragen.
Toch zie ik geregeld dergelijke daken als ik bv. op te trein ergens passeer, dus het moet op de één of andere manier gaan....
Wat is hier de truc?

11 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (2)

je zou tijdelijk de dunne balkjes kunnen ondersteunen met een stempel en dan kan je wel op het dak staan. je moet ook niet direct op de golfplaat gaan staan. maar op een stuk multiplex van zeg maar een vierkante meter, die je gewicht verdeeld. ook kan je de rol een klein stukje afrollen vast zetten dan weer klein stukje afrollen weer een klein stukje vastzetten enz. enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst die profieltjes. (uit je vorige vraag)
Dan de complete rol op het dak leggen,
vastmaken, stukje uitrollen, weer vastmaken, enz.
Je werkt dan dus over de rol heen.

Eventueel eerst de rol op het dak uitrollen voordat je begint met nagelen, zodat je zeker weet dat alles gaat passen. (en dan weer oprollen)