Ik heb een dichtgelijmde deur in mijn huis. Waarschijnlijk dichtgelijmd met een soort witte harde materie. Hoe krijg ik hem weer open?

Toegevoegd na 4 uur:
In een huurhuis en de witte materie is helemaal rondom de deur en waarschijnlijk een soort verharde kit

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Huurhuis of koophuis? -- een essentieel verschil om de vraag te beantwoorden!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Witte montagekit? Helemaal rondom of niet aan de kant van de scharnieren?
Kan je de pinnen eruit halen? Dat in combi met het antwoord van Beerenburg en je kan de deur mogelijk open duwen met weinig schade. Ik vrees dat het zaagwerk wordt..
Ivana
8 jaar geleden
Vraag de huurbaas/vereniging of ze hem voor je open maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana heeft volkomen gelijk. Dat moet de huisbaas voor je doen. Als jij de deur of kozijn beschadigd, heb jij een probleem met hen

Het beste antwoord

Lastig te beantwoorden zonder te weten wat voor een materie gebruikt is. Waarschijnlijk is het iets van een ( verharde) kit. Als het te hard is voor een mesje, zou je het kunnen proberen door te slijpen met een slijpschijfje op een Dremel, die komt overal doorheen zonder meteen te diep te gaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bezint eer ge begint, zie reactie op vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De vraag is hoe hem open te krijgen. Of het eventueel wel of niet mag van een huisbaas is voor de kale vraag niet relevant wat mij betreft. Dat is een verantwoordelijkheid van vragensteller.

Andere antwoorden (1)

Is de kit hard, dan is het waarschijnlijk stopverf. Dat is met de verf föhn zacht te maken en te verwijderen. zit het in de sponning, dan moet de hele sponning voorzichtig warm gestookt worden. Probeer de kit met een metaalzaagblad met speciale houder uit de sponning te krijgen. Een multizaag kan hier zeer te pas komen, maar zal wat meer hout beschadigen.