Red cedar gevelbetimmering moest naturel+mat blijven en niet vergrijzen. Waarmee behandelen? Nu behandeld met Restor Exterieur, erg lelijk! Geel+glimt

We zijn sinds enige maanden klaar met de verbouwing. Als gevelbetimmering hebben we gekozen voor het mooie red cedar hout.

De specifieke roze/roodachtig kleur vinden we prachtig en het was de bedoeling dat het hout deze naturel kleur zou behouden en mat zou blijven. Het zou wel behandeld moeten worden zodat het niet zou gaan vergrijzen.

Ons werd geadviseerd het hout in olie te zetten en wel met Restol Exterieur naturel. Dit moest 2 of 3 maal aangebracht worden zodat het hout optimaal beschermd werd tegen vergrijzen.
De 1e laag trok goed in het hout, het bleef redelijk mat maar helaas werd het hout toch wat geliger.
De 2e laag trok er op de meeste plaatsen niet in maar werd een soort laklaag, en nog erger!, het bleef glanzen!!

We hoopten dat het er toch nog meer in zou trekken en de glans van tijdelijke aard zou zijn maar helaas, het glanst nog steeds en het lijken wel schrootjes uit de jaren 70..

Hoe en met welk product krijgen we onze gevelbetimmering weer mooi naturel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal niet lelijk hoor, maar als het niet de bedoeling is, is het wel jammer.
Wat zegt degene die het advies heeft gegeven?
Want erop is makkelijk als eraf.. Wat je nu verder ook doet, altijd eerst proberen op een rest stukje, wat je dus eerst 3 lagen van hetzelfde moet geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga als dat niet lukt, eens naar een verfspeciaalzaak, misschien weten zij een oplossing.

Antwoorden (1)

Red cedar verwijderen, alle planken apart schuren tot deze mat van kleur zijn. Alles terug plaatsen en niets meer aan doen want de olie in de plank zit is voldoende tegen de vergrijzing.