Controleer allereerst of de boorkop van binnen is vastgezet met een schroef. Als dit het geval is, moet deze in de richting van de klok worden losgedraaid (linkse schroefdraad). Plaats daarna een imbussleutel met de korte kant in de boorkop en draai deze goed vast. Sla nu op de lange kant van de sleutel om de boorkop los te krijgen. De boorkop heeft normale schroefdraad en moet dus tegen de klok in worden los gedraaid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ en ook al draai je de goeie kant op, na jaren gebruik zitten ze vaak onmogelijk vast.
Een slagschroevendraaier kan helpen.

Andere antwoorden (1)

Ha das een leuke waar veel mensen moeite mee hebben. Je moet namelijk weten dat de schroef in het hart van de boorkop linkse draad heeft; dit om te voorkomen dat de kop door de draairichting los zou kunnen komen omdat de schroef los zou kunnen trillen. Je moet de schroef voor je gevoel dus vastdraaien in plaats van losdraaien.