We willen graag een muurserre/kas aan de woning maken maar we vragen of af of je dan nog wel de woning kan schilderen boven de serre? kom je daar bij?

OP de foto heb ik een serre ingetekend.
Het beschot is van hout en moet dus om de zoveel jaren geschilderd worden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (3)

Je zult dan een steiger over de serre heen moeten bouwen. Er zijn steigers (vergelijkbaar met rolsteigers) waar je zo'n 7 meter mee kunt overspannen in een beperkte ruimte (boven jouw kas).

Misschien is het een idee om eens met een of meerdere aannemer/steigerbouwer/schilders te praten over dit probleem om narigheid in de toekomst te voorkomen.

Toegevoegd na 1 minuut:
met een hoogwerker kun je er ook bij, maar de afstand is dan vrij groot. Een hijskraan met 'bakje' is de laatste, maar duurste en dus minst aantrekkelijke oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als u planken, balken of platen erop legt mogen die betreden worden.
Zie montagehandleiding in bijgevoegde link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is inderdaad een lastige situatie. Mogelijk kan het inderdaad met een goede steiger. Maar aan de andere kant heeft de serre zelf natuurlijk ook de nodige stevigheid. Het moet immers ook een storm of een flink pak sneeuw kunnen overleven. De zwakke plek is het glas. Daar wil je niet doorheen zakken. Ik kan me voorstellen als je grote dikke stevige planken over de hele breedte van de serre legt, waardoor je het gewicht verdeelt over de hele oppervlakte, en als je de boel ook nog eens extra van onderen stut, dat je er dan toch wel veilig op kan staan en zo het hout erboven kunt verven.

Toegevoegd na 2 minuten:
En verder kun je met lange rollers misschien ook nog een heel end komen voor wat betreft het verven.