wat is een goede gereedschap set voor beginner?

ik wil een set kopen met alles er op en er aan accu boor hand schroevendraaiers in alle maten van kruis tot ster en nog andere dingen

Toegevoegd na 51 seconden:
ik bedoel bitset schroeven draaier

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik geef u de raad om een goed merk te kiezen zoals Metabo, Bosch, enz.
Het zal iets meer kosten maar u er véél langer geniet van hebben.
Het voordeel is ook dat u , ingeval van defect, aan de nodige wisselstukken kan komen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Om opmerkingen te vermijden wil ik nog vermelden dat die afbeelding als voorbeeld bedoeld is en niet om reclame te maken want zelf heb ik een ander merk.

Belangrijk is ook dat u op de kracht van de batterij let en of u al of niet een reserve batterij bij heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, en toch blijft dit EEN mening...........
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Werk al jaren met ferm, black & Decker en einhell, geen problemen, zelfs niet met een boormachine van Black&Decker die bijna 40jaar oud is. Voor een hobbyist zijn deze merken goed genoeg enkel kinzoo (kin zooi) raad ik af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Black&Decker is allang niet meer wat het over 50 jaar was.
Sinds hun overname door het Amerikaanse Pearl zijn die bij de betere gaan behoren. En ja dat is mijn mening maar ook mijn ervaring want ik herstel al evenveel jaren machines als die boormachine van Theobn oud is.
Voor iemand die maar een paar klussen per jaar doet is alles goed, zelfs het goedkoopste maar eens men die iets intensiever gaat gebruiken wordt het een ander verhaal. En wat vandaag als hobby start kan uitgroeien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Metabo??
Hebben ook verschillende prijsklassen en kwaliteit. Ik zou liever geen metabo gebruiken.
Snel koolborstels op...

Andere antwoorden (2)

Voor een beginner is Lidl prima. Koop goeie bitjes en boren en start je verzameling schroeven met Torx kop. Tegen de tijd dat er dingen kapot gaan moet je gaan uitkijken naar meer professioneel gereedschap, dat hangt niet in de bouwmarkt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koop passend gereedschap overeenkomstig het doel waarvoor het gemaakt is.

Met passend bedoel ik niet alleen de pasvorm maar ook in kracht en gebruik frequentie.

Bv: schroeven en boren in hout kan prima met een (lichte en handzame) accuschroefboor. Af en toe kleinere gaten in steen boren gaat ook nog als deze een klopboor-functie heeft (een iets zwaardere accu boormachine nodig). Wil je ook in beton kunnen boren dan heb je hiervoor een zwaardere accuboor met sds boorhamer nodig (niet geschikt om bv gipsplaten te schroeven).

Hoe professioneel het gereedschap ook is, het gaat stuk op verkeerd toepassen.

Inventariseer dus eerst welke werkzaamheden in welke frequentie je ermee wil gaan uitvoeren en koop binnen dat bereik het geschikte gereedschap.

Professionele apparatuur is veelal krachtiger en duurzamer. Laat, gewapend met je inventarisatie, je bij de echte vakhandel voor professioneel gereedschap adviseren.