Kan je keukenkast deurtjes van ikea op maat maken?

We willen op de bestaande keuken nieuwe keukenkast deurtjes van ikea maar ze zijn net te groot. Dus vandaar de vraag kan je ze op maat maken zelf?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De deurtjes zijn gefineerd, wat na het op maat zagen moeilijk mooi af te werken is, koop gewoon deurtjes op de goede maat, er zijn meerdere winkels waar je voordelig deurtjes kunt kopen die wel op maat zijn. Of schilder je eigen deurtjes.
paulus811
10 jaar geleden
Ikea deurtjes zijn niet gefineerd, maar gespoten mdf.

Het beste antwoord

De standaard deurtjes van IKEA zijn van mdf en gespoten met een verflaag. Zodra je erin gaat zagen of schuren, kom je op de mdf kleurige onderlaag en zul je opnieuw moeten lakken. Dat wordt nooit zo strak als de gespoten verflaag en ook de afgeronde hoeken krijg je nooit zo mooi als uit de fabriek.
paulus811
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met een bovenfrees en geleider en het juiste (afrond)freesje kun je wonderen verrichten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar de kunststof afwerking is niet te herstellen. niet aan beginnen. De hele keuken vervangen is minder werk.
Als die deurtjes te groot zijn kan je toch ook naar een dh zelf zaak gaan en daar deuren op maat laten zagen?
Die verf je in elke kleur die je wil,gaten voor de scharnieren er in boren en klaar is kees.
Die ronde gaten voor de scharnieren daar koop je ook zaagjes voor bij de dhz.
Neem de scharnieren mee en ze kunnen je daar aan de maat helpen,misschien boren ze,ze er wel in voor je.
burgos