kan ik zelf een afvoer maken in een opblaasbadje (kinderen) en hoe doe ik dat dan??

Toegevoegd na 1 dag:
Het badje staat in de douche op een putje en het zorgt voor wateroverlast bij leeglopen. Nou bestaan er badjes met een stop en ik wil weten of ik dit ook zelf kan maken in ons badje.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het tuinslangverhaal is bekend, maar het gaat niet om het weg laten lopen van het water, maar echt om een afvoergaatje maken. ;);)

Antwoorden (2)

Als je het badje op een eenvoudige manier leeg wil maken (het water er uit), dan kan je er het ene eind van een tuinslang inleggen. Als je het andere eind lager kan leggen in bijvoorbeeld een goot (naar het riool) langs een stoeprand en daarna de tuinslang vacuüm zuigt, dan loopt het water vanzelf weg en het badje leeg. Houd de tuinslang steeds opnieuw dicht, als je deze vacuüm zuigt, anders loopt het water steeds weer terug het badje in.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is bekend, maar het gaat niet om het leeg laten lopen, maar echt om het plaatsen van een stop... ;)
Antoni
10 jaar geleden
Zelf zoiets in elkaar gaan knutselen lijkt mij niet aan te raden, tenzij je daar echt heel goed in bent.
tuinslang erin hangen en aan de slang zuigen totdat het water begint te lopen, tuinslang voor een putje leggen en het bad leeg laten lopen. Je moet hier wel wat geduld voor hebben, maar het werkt wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet het waterpeil wel hoog genoeg zijn voor de zwaartekracht als het te laag bij de grond is werkt het dus niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar heb je gelijk in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is al lang bekend, maar het gaat hier om het zelf maken van een afvoer gaatje.. Het bad staat in de douche (wij hebben geen tuin ;) ) Er bestaan badjes met een stop (kwam ik later achter) en ik wil weten of ik dat zelf ook kan maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat gaat helaas niet, het plastic zal gaan scheuren en je kunt de stop niet goed bevestigen, waardoor er teveel druk op de omgeving van de stop komt te staan, door de spanning zal de stop losgaan van het badje. Je kunt beter op zoek gaan naar een badje dat een stop heeft, dan weet je zeker dat je niet ongewild een waterval in huis krijgt.