Krimpt stopverf en/of hecht het aan gips?

Ik ben hobbymatig gipsvormen aan het gieten. Nu komt het wel eens voor dat hier en daar de luchtbellen er niet helemaal zijn uitgegaan, en vooral in moeilijkere hoekjes zijn die soms echt te groot. Ik heb deze al proberen op te vullen en weg te poetsen met klei, maar dat krimpt en wordt lelijk.

Nu vraag ik mij dus af of stopverf hiervoor een optie zou zijn? Ik zou het er extra voor moeten aanschaffen dus ik wil eerst graag weten of dit zou kunnen werken.

Toegevoegd na 49 seconden:
O ja, en kan je dit later ook nog een beetje wegschuren cq bijpoetsen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

In stopverf zit erg veel olie, die kan dus later als het gips volkomen droog is, vlekken geven op het gips.
Je kunt de gaten/ bellen prima vullen met gips zelf!
Of je koopt een muurvuller, dat speciaal is gemaakt om gaten in muren te vullen.
Maar stopverf zou ik nooit gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

opvullen met het zelfde materiaal als je gietsel alleen wat stijver maken, veel sukses.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stopverf zou kunnen als het gips nadien afwerkt (schilderen?) wordt, anders blijf je kleurverschil zien.
Als je de stopverf eerst in de hand kneedt totdat het slapper wordt, kan je de stopverf al wrijvend of met een stucadoorsmesje in de gewenste luchtgaten of scheurtjes wrijven.
Schuren kan je stopverf niet; schilderen wel.
Een alternatief is mogelijk inwassen met witte acrylaatkit.
In beide gevallen moet je het wel afwerken om geen kleurverschil te krijgen.