Hoe kan ik op veilige manier was verwijderen van grenen meubels?

Ik ben bezig met het opknappen van een babykamer. de meubels die ik nu heb zijn van grenen en hebben een waslaag.
Deze wil ik verwijderen zodat ik geheel blank hout heb wat ik daarna kan bewerken (krijtwas)
Nu durf ik niet goed om met afbijt aan de slag te gaan ivm residu en giftige stoffen wat achterblijft in het hout.
Ik ben nu op zoek naar een oplossing die goed werkt maar niet schadelijk is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (2)

Breng met een spons een soda oplossing met een spons aan (1 deel soda, 8 delen water) en krab de was er daarna voorzichtig af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en als je een stoomapparaat hebt stomer erop en met een schuurborsteltje er langsgaan wel met de nerf mee gaan
of ontvetter van de Wibra, Dasty de gele flessen