Hoe maak ik tombola lotjes?

Ik heb de opdracht gekregen om tombola lotjes te maken. Maar ik weet niet hoe ik hieraan moet beginnen. En hoe ik kan zorgen dat elk lotje een volgnummer heeft. Kan iemand mij misschien helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Neem een groot vel papier, vouw dat een paar keer dubbel, zodat je een klein dubbelgevouwen papiertje ter grote van een lot overhoud.

Vouw het papier weer terug. Daarna schrijf je in elk ontstaan hokje vervolgens een nummer, begin bij 1, dan 2, 3 etc. net zolang totdat je het gewenste aantal lootjes hebt. Vervolgens knip je op de vouwlijnen het papier in stukjes.

Omdat je meestal voor elk nummer twee loten wilt hebben (een voor op het prijsje en een die ze kunnen kopen) doe je precies hetzelfde nog een keer met een ander vel papier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het eerste vel alle nummers er op schrijven, dit vel 1 keer kopieren, dan beide in stukjes knippen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of gewoon een blokje lootjes bij de speelgoedwinkel kopen ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok! Danku