Hoe kan ik tekst schrijven, in natte klei?

Heb als hobby boetseren, een vriendin vroeg mij, naar eigen ontwerp, een speciaal stuk voor haar te maken, en het is een bijzonder mooi stuk geworden, één van mijn beste stukken ooit! Maar nu moet er een tekst ingeschreven worden, en dat haalt mijn hele stuk naar beneden, het lijkt zo, meer op iets dat op het woensdagmiddag kleiclubje gemaakt kan worden, hoe kan ik tekst in natte klei schrijven, zonder dat het mijn stuk "neerhaalt"??

10 jaar geleden
2.3K
Amadea
10 jaar geleden
Kan je die tekst niet op een plaatje laten graveren en dat op het voetstuk bevestigen? Dat ziet er heel professioneel uit!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies wat ik dacht!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou helpen als je een foto plaats en de hoeveelheid tekst die je erop kwijt moet. Zo is het onmogelijk om een zinvol antwoord te geven.

Antwoorden (1)

Probeer eens de tekst in de leerharde klei te schrijven, dat gaat vaak veel netter. Schrijven met een graveernaald of guts zal je altijd eerst moeten oefenen.
Bedenk steeds, dat hoe het ook uitvalt, het blijft een persoonlijk produkt.