Verf laat los, hoe nu opnieuw te schilderen?

Op mijn muur bladert er op sommige stukken verf af, als ik hier nu overheen zou schilderen, dan blijf je waarschijnlijk deze oneffenheden zien.

Wat kan ik het beste doen, deze "gaten dichten" of de verf verwijderen en hoe doe ik dit het best? Is de muur aan de wegkant (buitenmuur), het is geen beton, maar wat het wel is weet ik ook niet. Het is nieuwbouw (2009) en ik weet wel dat er aan de buitenkant een soort van piepschuim zit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij een nieuwbouwwoning duurt het wel een paar jaar voor het vocht uit de muren is. Tot die tijd blijft verf bladderen.

Antwoorden (1)

Die oude verf er afkrabben met een plamuurmes en staalborstel.
Nadien een primer aanbrengen en dan de eindlaag.
Het ideaal is nadien uw muur bewerken met kleurloze silicone zodat er geen water meer kan insijpelen want het is net dat ingedrongen water war uw verf laar loskomen van de muur, zeker bij vorst.