Hoe kan je flexx floors tegels op de wc-muur plakken?

In de wc zit al een tegelwand en hier overheen moeten flexx floor tegels (natuursteen design) op geplakt worden. De flexx floors kunnen niet meer teruggebracht worden en het zal dus met extra lijm op de bestaande tegels geplakt moeten worden. Wat voor lijm moet ik gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

De muren moeten zeer goed ontvet worden met bv St-Marc.
Trek in het midden van de muur een perfect verticale lijn en plaats uw eerste rij tegels. Zoals u wel weet zijn die zelfklevend en moet u gewoon de papieren deklaag eraf trekken. Indien u denkt dat deze lijm niet volstaat kan u altijd een extra laag contactlijm aanbrengen zoals bv Bisonkit Contactlijm. (zie link)
Nu kan u verder naar links of rechts werken en kan u de laatste rij aan beide kanten op maat snijden met het speciale Flexx Floor mes.
Indien u wenst kan u in een hoek beginnen tegenover de deur zodat u maar de laag achter of naast de deur moet op maat snijden.
Goed idee en ik wens u succes.