is het echt verplicht altijd een aankoop bon te laten zien,als je iets terug brengt wat niet functioneert?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Meestal wel want je kunt anders natuurlijk gaan zeuren bij de Mediamarkt terwijl je het bij de BCC hebt gekocht (voorbeeld). Soms zullen ze niet moeilijk doen als bijv duidelijk is dat het product van Ikea of Hema is maar dat kun je bij een electronisch apparaat niet zo snel zien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze nemen ook wel eens genoegen met het bankafschrift waar de winkel, datum, tijd en bedrag op staat want zo kunnen ze het zelf ook terugvinden in hun administratie maar de bon is wel heel handig. Ik bewaar alle bonnen in een mag met insteekhoezen met de maanden van het jaar erop. Na een jaar kom ik die maand dan weer tegen en dan kunnen de meeste bonnen wel weg, een paar bewaar ik dan nog langer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel nats!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt helemaal. Ik gebruik gewone goedkope crème. Gewoon zodat mijn huid niet uitdroogt en zacht voelt. Maar teen rimpels zal het niet helpen. Helaas trappen veel mensen in de reclames van die dure potjes...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Teen=tegen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel is het handig de aankoopbon te kopiëren en dan het bonnetje aan de kopie te bevestigen, omdat de kassabonnen na een tijdje vervagen en niet meer leesbaar zijn, als je dat in een map doet, kun je ze altijd vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is niet compleet. Een ander bewijs van aankoop zoals een garantiebewijs is ook voldoende.
Je zult op enige manier moeten aantonen dat je aanspraak wilt maken op een bij dat bedrijf gekocht item, je kunt het doen met een garantiebewijs dat door de verkopende partij is gekenmerkt danwel met een aankoopbon.

Bezit u een gekenmerkt garantiebewijs is een aankoopbon uiteraard niet noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel firma's vragen het aankoopbewijs boven de garantie omdat daar de datum van aankoop opstaat. Sommige warenhuizen hebben terugkerende aanbiedingen met dezelfde artikelen.
Denk maar aan bv Aldi die om de 6 maand of jaarlijks dezelfde producten verkopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je iets terug brengt wat niet functioneert dan valt dit onder garantie voorwaarde.
Je zult moeten bewijzen dat u dit artikel ook werkelijk in de winkel heeft gekocht.
Dit kan het beste door middel van een kassabon waarop het artikel (liefst volledig met artikel naam) vermeld staat.
Mocht u het bedrag gepint hebben dan kunt u met een afschrift van de afschrijving het ook proberen. Let wel op dat een afschrift van het gepinde bedrag niet bewijst dat u het bewuste artikel heeft gekocht, er staat immers geen artikelen op de afschrift.
Het bewijst alleen dat u 'iets' gekocht heeft in de winkel.

Vaak zal de winkel u wel verder helpen als u met een bankafschrift komt.

Let op : Dit geld ALLEEN voor artikelen die stuk zijn of niet goed functioneren volgens de verpakking of leverancier.

Heeft u een artikel die u terug wilt brengen maar dit artikel is niet stuk, dan gelden er hele andere regels.
De verkoper hoeft deze dan niet terug te nemen.
De winkels die het wel doen, doen dit uit coulance.
Het ligt dan aan de winkel zelf of dit in de vorm van 'geld terug' of een 'tegoedbon' gebeurt.