is het echt verplicht altijd een aankoop bon te laten zien,als je iets terug brengt wat niet functioneert?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je iets terug brengt wat niet functioneert dan valt dit onder garantie voorwaarde. Je zult moeten bewijzen dat u dit artikel ook werkelijk in de winkel heeft gekocht. Dit kan het beste door middel van een kassabon waarop het artikel (liefst volledig met artikel naam) vermeld staat. Mocht u het bedrag gepint hebben dan kunt u met een afschrift van de afschrijving het ook proberen. Let wel op dat een afschrift van het gepinde bedrag niet bewijst dat u het bewuste artikel heeft gekocht, er staat immers geen artikelen op de afschrift. Het bewijst alleen dat u 'iets' gekocht heeft in de winkel. Vaak zal de winkel u wel verder helpen als u met een bankafschrift komt. Let op : Dit geld ALLEEN voor artikelen die stuk zijn of niet goed functioneren volgens de verpakking of leverancier. Heeft u een artikel die u terug wilt brengen maar dit artikel is niet stuk, dan gelden er hele andere regels. De verkoper hoeft deze dan niet terug te nemen. De winkels die het wel doen, doen dit uit coulance. Het ligt dan aan de winkel zelf of dit in de vorm van 'geld terug' of een 'tegoedbon' gebeurt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100