Schilderijen ophangen aan gordijnrail ?

Ik vind die echte systemen te duur voor een logeerkamer, dus dacht ik , een gordijnrail te bevestigen boven aan die muur, krijg ik ook wel 3-4 gaten maar met zo'n systeem ook, het is een spierwit plafond en muur.. het gaat me er echt om de dingen te kunnen verfplaatsen. c.q te wisselen zo af en toe, is dit wat ???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Ja hoor, werkt als een speer. Ik heb dat ook.

Ik heb redelijk wit behang, dus ik gebruik een wit touw hiervoor.
Gebruik geen visdraad, dat is klotespul. Moeilijk te verwerken en is naar mijn gevoel niet stevig genoeg. Ben daar mee begonnen maar heb het snel afgeschaft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had zelf ook nog wit/ijzersterk draad liggen (was dat vergeten) om door een luxaflex te halen, hartstikke sterk en alles staat bij elkaar PRIMA op een rail van de bouwmarkt maar mijn behang daar was dan ook spierwit, dus ik ben BLIJ...................

Andere antwoorden (5)

Dat zie je wel vaker dus dat kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou niet weten waarom niet. En je gaat toch niet op n logeerkamer zoiets duurs ophangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat werkt prima en..., voordelig!
Gebruik transparant visdraad (dierenwinkel), om de objecten fraai en nagenoeg onzichtbaar op te hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed idee en een stuk voordeliger dan bestaande rails.
Een vriend van mij heeft hetzelfde gedaan en heeft bij de bouwmarkt een erg mooie rails gevonden waar je de 'haakjes' niet in ziet. Hij heeft (als eerder genoemd) ook visdraad gebruikt. Ziet er goed uit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me een uitstekend idee. Ik heb zelf jaren lang zulke
echte systemen in kantoren, directiekamers, en gangen en hallen bevestigd. Jouw idee lijkt me een uitstekend
alternatief Niet duur! en prima geschikt voor schilderijen en
poosters aan te bevestigen naar eigen inzicht.