Wat is de makkelijkste/beste manier om een tuinhuisje verhoogd van de grond te bouwen?

Wij willen graag (i.v.m. bosmuisjes en vocht) een tuinhuisje verhoogd van de grond plaatsen. Het gaat om een huisje van 2 x 3 m. Wat is het meest handig? Kunststof pallets, paalfundering, betonpoeren, stalen of aluminium onderstel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had dikke houten balken op grote tegels gelegd, en daar planken op. Was na 12 jaar weggerot.
kunststof pallets klinkt beter.

Antwoorden (2)

Gewoon een laag dikke betontegels eronder, dat is het beste. Leg deze goed waterpas voordat je je tuinhuisje plaatst.

Toegevoegd na 21 minuten:
Bij ons is het zo gedaan, eerst een rand geplaatst van stoepranden, daarna zand bijgevuld, dat waterpas gemaakt en de tegels gelegd gelijk aan de stoepranden. Het huisje staat al bijna 20 jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We hebben op zich betontegels genoeg, dus dat is mooi. Wij denken echter dat muizen vrij gemakkelijk via gestapelde tegels omhoog kunnen klimmen. Bij onze tourcaravan die al een paar jaar op dezelfde plaats hoog van de grond geplaatst staat hebben wij geen muizen meer. Wij denken dat dit komt omdat er alleen contact met de ondergrond is via een paar punten (pootjes/wielen). Wij willen echt geen muizen in het nieuwe huisje want ze richten behoorlijk wat schade aan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er ontstaat geen stapeleffect, als je de tegels zo legt, langs de stoepranden, een te hoog tuinhuisje is ook niet handig voor jezelf, je moet er wel voor zorgen dat je er zelf makkelijk in en uit kunt. Muizen komen door kieren en gaten, zorg dat je dat zo veel mogelijk vermijdt en dicht kit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de verhoging dezelfde maat als je tuinhuis maakt, komt je deur nog hoger te hangen, deze hangt niet tegen de grond, maar is gelijk aan je tuinhuis, dat ook nog op latten staat. De muizen zullen dan een behoorlijke klim moeten maken, voordat ze de deur bereiken, als de kieren en gaten goed afgedicht zijn, is de kans dus aan zienlijk verkleind dat ze binnen komen. Wel zorgen dat de deur altijd gesloten is, muizen kunnen springen.
Buren van ons hebben hun tuinhuisje op betonnen stoepbanden geplaatst, zodat de onderzijde niet in contact zou komen met de grond. Het staat er al jaren nu.