In welk(e) land(en) komt/komen deze raamuitzetter de Axaflex Classic (zie afbeelding) nog meer voor?

Ik ben deze alleen nog maar tegengekomen in Nederland. Ik ben in veel landen in Europa geweest en zag ze nergens, zelfs niet in België of Duitsland.

In welk land wordt die uberhaupt geproduceerd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een beetje leesvoer
http://www.axa-mag.com.pl/news/AXA%20Catalogus%20H&S%20210.pdf

Antwoorden (2)

Het is geproduceerd in Brazilie en in Nederland vlot verkrijgbaar waarschijnlijk via een invoerder vanuit Suriname want in Europa is het nergens te koop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi, die site die je me gaf is een site van meubelen. Ik had erop geklikt en even nagekeken op Google. Wel bedankt voor je antwoord.
Deze combi van Axa Stenman wordt in meerdere landen gemaakt in opdracht van Axa. Hoewel er meerdere kopieën van bestaan is dit het originele ontwerp van Axa zelf. De reden dat je ze in het buitenland niet of nauwelijks ziet is gelegen in het feit dat Nederland, als 1 van de weinige landen, buitendraaien ramen heeft. Dit heeft historisch te maken met de sterke zeewind die wij hier kennen, in combinatie met een vrij nat klimaat. Een buitendraaiend raam word door de wind dicht gedrukt en dus beter afgesloten, terwijl een binnen draaiend raam door de wind juist wordt opengedrukt. Met een beetje regenbui heb je het water dan naar binnen lopen. Waarom andere kustlanden met een zeeklimaat dit niet hebben is onbekend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mwoah heel veel woningen hebben tegenwoordig naar binnen draaiende en kiepende ramen en laatst zag ik nog een raam wat wel naar buiten draaide en dat was compleet afgebroken na een storm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gevalletje uitzondering bevestigt de regel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uitzonderingen bevestigen helemaal geen regels, dat is bedacht door mensen die geen goede regels kunnen bedenken.... Draaikiepramen zijn overigens heel normaal tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Beerenburge, wat zijn die andere landen dan waar ze gemaakt worden. Ik ben er wel erg benieuwd naar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Pelle. Ik werk bij de een na grootste leverancier naar de timmerindustrie; uiteraard weet ik dat er tegenwoordig meer draaval gemakt wordt dan buitendraaiend. Ik heb het alleen even in de historische context willen plaatsen. @ Carozambrol. morgen werk ik thuis; ik zal het vrijdag even voor je uitzoeken