Wat kan goed geluid tegenhouden?

Ik woon op kamers en in de muur die tussen de buurvrouw en mij zit, zit een gat. Deze was eerst bedoeld om kabels door heen te doen, maar word niet meer gebruikt daarvoor. Hij is ongeveer 10x10cm groot. Ik wil deze graag dichmaken, maar weet niet waarmee ik dit kan doen. De muur is zelf van gips. Ik ga binnenkort verhuizen, dus wil er niet teveel geld aan uit geven, dus wel iets simpels. Dus niet iets zoals dichtmaken met beton ofzo.
Mijn doel ermee is om geluid tegen te houden. Want we kunnen veel van elkaar horen. Het zal sowieso wel blijven dat we elkaar horen, maar alle beetje helpen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Purschium. Of ouds lappen, sokken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon een stuk mousse insteken zal al veel helpen, door de vele luchtbelletjes is dit een zeer goede isolator voor zowel warmte al geluid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Opstoppen met natte kranten, net zolang tot het gat vol is. Als dit is opgedroogd aan beide zijden een stukje behang erover plakken. Klaar is kees. Zij hangt er een poster van een leuke kerel overheen en jij een jaarkalender. ; ))
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaat het niet schimmelen aangezien de kranten nat zijn?
Ivana
11 jaar geleden
Nee hoor, net als bij behangen verdampt het vocht en blijft een stevige laag samengeperst vezel/krant over. Zo maakte je op school vroeger toch ook papier marché poppen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet te nat, anders sloop je mogelijk het gips, maar verder moet het kunnen.
Zacht materiaal, ongelijk oppervlak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stuk piepschuim in vorm gesneden met een mesje en behang erover